λεμονια.jpg

Λεμονιά  Κατσαρού

 

Από μικρή αποτύπωνε περίεργες φιγούρες που άρεσαν μόνο στην μαμά της ωστόσο η διαδικασία αυτή ήταν η αγαπημένη της. Μεγαλώνοντας εκφραζόταν μεσώ της ζωγραφικής, του χορού αλλά και κάθε λογής φανταστική κατασκευή που μπορούσε να αποκρυσταλλώσει τις σκέψεις και τα συναισθήματα της.

Οι πρώτες σπουδές της ήταν στις κοινωνικές επιστήμες , οι οποίες συντέλεσαν στο να αφουγκράζεται τις κοινωνικές μειονότητες και να διεκδικεί ίσες ευκαιρίες για όλους.

Συνεχίζοντας τις σπουδές της στην Αγγλία στον τομέα της ψυχολογίας, δουλεύει παράλληλα  με φοιτητές με αναπηρία.

Γυρνώντας στην Ελλάδα η γνωριμία της με τον μαγικό κόσμο της δραματοθεραπείας  και  παράλληλα η ειδίκευση στην ειδική αγωγή την κάνει να θέλει να συνδυάσει τον κόσμο της τέχνης με αυτό της εκπαίδευσης, γι’ αυτό και ασχολήθηκε με το θεατρικό παιχνίδι και τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων με καλλιτεχνικό πάντα πρόσημο.

Είναι συνιδρύτρια του ARTποιώ καθώς και υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των  καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων αυτού.

Συντονίζει την  θεατρική ομάδα του ARTποιώ, όπου γράφει, συνθέτει και παρουσιάζει παιδικά έργα με αναφορά την διαφορετικότητα. Ακόμα αποτυπώνει περίεργες φιγούρες αλλά πλέον της αρέσουν και της ίδιας.

υρω.jpg

Αργυρώ  Δημάκη

 

Από πολύ μικρή απολάμβανε την  ενασχόληση με την ζωγραφική, προσπαθώντας να αποτυπώσει ονειρικούς, πολύχρωμους, παράξενους κόσμους . Μεγαλώνοντας άρχισε να αναζητά διαφορετικές οδούς καλλιτεχνικής έκφρασης όπως η φωτογραφία και η σκηνογραφία.

Η αγάπη της για την εικονογράφηση την ώθησε να ασχοληθεί επαγγελματικά με  το graphic design συνδυάζοντας την τέχνη της ζωγραφικής με την τεχνολογία ανακαλύπτοντας νέους τρόπους έκφρασης. Αργότερα ασχολήθηκε με την θεραπεία μέσω της τέχνης επιχειρώντας να βοηθήσει τους ανθρώπους  να απελευθερωθούν και να εκφράσουν τις βαθύτερες σκέψεις και τους προβληματισμούς τους.

Δεν σταματά να ψάχνει ερεθίσματα  καθημερινά, στην πόλη, στη μουσική, σε εκθέσεις φωτογραφίας και ζωγραφικής κρατώντας ζωντανή την έμπνευσή της.

Σήμερα είναι συνιδρύτρια του καλλιτεχνικού χώρου ARTποιώ και υπεύθυνη για την καλλιτεχνική επιμέλεια και την παρουσίαση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Μότο της είναι ότι η παιδικότητα πρέπει να παραμένει στους ανθρώπους ακόμα και στην ενήλικη ζωή, προσδίδοντας ένα αίσθημα χαράς και ανεμελιάς, στοιχεία απαραίτητα για το ευ-ζην.

αλεξια.jpg

Αλεξάνδρα  Αργυροπούλου

 

Όταν ήταν μικρή της άρεσε να διαβάζει βιβλία και να ταξιδεύει σε κόσμους μακρινούς, εκεί που η φαντασία και το όνειρο υφαίνουν τις πιο όμορφες περιπέτειες.

Μεγαλώνοντας,  έγινε παιδαγωγός για να μπλέξει τη φαντασία με την εκπαίδευση, την τέχνη με την γραφή, την ανάγνωση και την αριθμητική. Εξειδικεύτηκε στη περιβαλλοντική εκπαίδευση καθώς θεωρεί τη φύση το μεγαλύτερο δάσκαλο του ανθρώπου και το μέσο για να νιώσει πραγματικά ελεύθερος.

Στη συνέχεια αποφάσισε να ειδικευτεί στην εκπαιδευτική ρομποτική για να ταξιδέψει με τους μαθητές της στο κόσμο της τεχνολογίας, δίνοντας μορφή σε κάθε περιπέτεια του νου.

 Έχοντας την ανάγκη να εξελίσσεται διαρκώς επιμορφώθηκε στην ειδική αγωγή και την εκπαίδευση θέλοντας να κατανοήσει τις βαθύτερες ανάγκες παιδιών με αναπηρία και να τα βοηθήσει να ενταχθούν στο κοινωνικό γίγνεσθαι. 

Στο Αρτποιώ είναι ενεργό μέλος της ομάδας του σχεδιασμού και της υλοποίησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

βασιλεια.jpg

Βασιλεία  Πούπαλου

 

Από μικρή της άρεσε να σκαρφαλώνει στα δέντρα, να ονειρεύεται και να μιλάει στα σύννεφα. Όταν της είπαν πως μεγάλωσε, αποφάσισε να πραγματοποιήσει τα όνειρά της και σπούδασε Ψυχολογία και Θέατρο. Ενωμένα με αόρατη κλωστή τούτα τα δυο, την βοήθησαν αφενός να εμβαθύνει σε χαρακτήρες και συναισθήματα και αφετέρου να τα ενσαρκώνει. Η σκηνή μετατράπηκε με τα χρόνια σε σημείο αυτογνωσίας, δημιουργίας και εκτόνωσης.
 

Ασχολείται πολλά χρόνια με παιδιά ως ψυχοπαιδαγωγός ενώ παράλληλα παραδίδει μαθήματα θεατρικού παιχνιδιού και ρομποτικής.

Παράλληλα κάνει το μεταπτυχιακό της στη Κλινική Ψυχολογία και διενεργεί ατομικέςσυνεδρίες Ψυχοθεραπείας, βασισμένες στην Γνωσιακή και Συμπεριφορική θεραπεία (CBT). Απ’ όλα αυτά, το σημαντικότερο που πρέπει να γνωρίζετε γι’ αυτή, είναι πως αν και δεν σκαρφαλώνει πια συχνά σε δέντρα… συνεχίζει ακάθεκτη να ονειρεύεται, να παίζει και να μιλάει με τα σύννεφα.

Στο Αρτποιώ παραθέτει σεμινάρια ρομποτικής και θεατρικού παιχνιδιού καθώς είναι ενεργό μέλος της θεατρικής ομάδας Αρτποιώ.

αγγελικη.jpeg

Αγγελική Γούσγουλα

 

Μια φορά και έναν καιρό  η Αγγελική γεννήθηκε σε ένα μικρό χωριό μακρινό και μεγάλωσε παίζοντας ξέγνοιαστα στις  αλάνες.

Από μικρή ονειρευόταν να γίνει δασκάλα. Το όνειρο της πήρε σάρκας και οστά καθώς αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας στην Κρήτη και έπειτα  από το τμήμα  Προσχολικής αγωγής στην Αθήνα.

Δεν σταματά λεπτό να αναζητά νέες παιδαγωγικές και καινοτόμες διδακτικές μεθόδους προκείμενου η μαθησιακή διαδικασία να είναι πιο ευχάριστη και δημιουργική για τους μαθητές της απεγκλωβισμένη από τα παραδοσιακά πρότυπα. 

Μεγάλη της αδυναμία είναι το θέατρο. Παίζει σε παιδικές παραστάσεις και χαίρεται να βλέπει τα πρόσωπα των μικρών παιδιών να χαμογελούν.

Στο Αρτποιώ είναι υπεύθυνη του εργαστηρίου αισθητηριακών παιχνιδιών (sensory play) καθώς και ενεργό μέλος της θεατρικής ομάδας Αρτποιώ.

Ένασ διαφορετικόσ χώροσ εκπαιδευτικών δράσεων

και καλλιτεχνικήσ έκφρασησ.

 

Στόχος μας, μια διαφορετική προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της τέχνης, προωθώντας την δημιουργικότητα και την φαντασία.

Τα εργαστήρια μας, που απευθύνονται σε παιδιά και ενήλικες, είναι βασισμένα στην πολυαισθητηριακή μέθοδο και στις αρχές της θεωρίας της πολλαπλής νοημοσύνης.

Η θεματολογία μας περιλαμβάνει: μουσικοκινητική αγωγή, μουσική, φωτογραφία, εικαστικά, θέατρο (δραματοθεραπεία), θεατρικό παιχνίδι και έκφραση, δραματοποίηση, αυτοσχεδιασμό, κουκλοθέατρο, γιόγκα για παιδιά και ενήλικες, χορό, παιχνίδια επικοινωνίας και συναισθηματικής ανάπτυξης (παιγνιοθεραπεία), νέες τεχνολογίες (ρομποτική), περιβαλλοντική αγωγή και άλλες δραστηριότητες.

Μία διαφορετική προσέγγιση της έννοιας του παιχνιδιού μέσω των εργαστηρίων, λειτουργεί ως μέσο μάθησης, επικοινωνίας, ελέγχου και επεξεργασίας εμπειριών καθώς ο χώρος του παιχνιδιού είναι πηγή δημιουργικότητας.

Το παιχνίδι θεωρείται θεραπευτικό μέσο και  χρησιμοποιείται σε κάθε δραστηριότητα καθώς αποτελεί τον κύριο τρόπο μάθησης και έκφρασης του συναισθηματισμού στον κόσμο των παιδιών. Συμβάλλει στην συναισθηματική, νοητική και κοινωνική ανάπτυξη ενώ παράλληλα επιτρέπει την αποσαφίνηση των προβλημάτων και προωθεί την δοκιμασία καινούργιων προσεγγίσεων.